قواعد رفتار و اخلاق حرفه ای بر نحوه تقسیم وظایف وکیل و موکل حاکم است. همچنین ممکن است دولت ها قوانین خاص خود را در زمینه تقسیم وظایف داشته باشند که به طور معمول تحت عنوان “تخصیص اختیار بین وکیل و موکل” عنوان می شود.

به عنوان یک قاعده کلی این وظیفه موکل است که تصمیمات اصلی را در مورد آن ها بگیرد. وکیل موظف است مطابق خواسته موکل این تصمیمات را رعایت کند.

بنابراین وظیفه وکیل انتخاب وسایل برای تکمیل اهداف مشتری است. همچنین آن ها مسئول وظایفی هستند که شامل رویه های قانونی، استراتژی ها و تاکتیک های دادگاه است. وکیل موظف است در مورد روند کاری که طبق قانون باید انجام شود با مشتری مشورت کند و این بدان معناست که شما و وکیل شما باید درمورد آنچه می خواهید در دادگاه بدست آورید کاملاً همکاری و ارتباط کاملاً واضحی داشته باشید. به این ترتیب وکیل شما می داند که برای شرایط خاص شما چه اقداماتی را انجام می دهد.

وکیل در قبال چه وظایفی مسئول است؟

وکیل شما مسئول تصمیم گیری درمورد رویه های قانونی و راهکارهای قانونی است. وظایف وکیل عمدتاً به امور فنی، حقوقی و تاکتیکی مربوط می شود زیرا از مشتری انتظار نمی رود که از مراحل دادرسی اطلاع داشته باشد.

به عنوان مثال وکلا مسئول موارد زیر هستند:

مسائل رویه ای

موضوعات استراتژیک

در واقع یک قانون تقسیم “خط روشن” بین آنچه که یک وظیفه استراتژیک یا یک موضوع اساسی تلقی می شود وجود ندارد.

موکل مسئول کدام وظایف می باشد؟

موکل مسئول تصمیم گیری اساسی در مورد پرونده خود است، از جمله:

پرونده های جنائی

شما باید وکیل خود را از جهت اصلی که می خواهید پرونده شما در آن جریان داشته باشد مطلع سازید. آن ها به همین ترتیب با پیشنهاداتی در مورد چگونگی دستیابی به هدف کلی ادعای حقوقی شما پاسخ خواهند داد. به عبارت دیگر وکیل شما قبل از اقدام در امور اساسی به اجازه موکل احتیاج دارد.

بنابراین گرچه انتظار نمی رود حتی درک اساسی از نحوه کار قانون داشته باشید اما باید ایده خوبی از آنچه انتظار دارید از دادگاه خارج شود داشته باشید. به عنوان مثال شما باید ایده این را داشته باشید که چقدر می توانید غرامت پولی را درخواست کنید و یا به چه نوع تسکیناتی نیاز دارید. این باعث می شود که تشخیص اینکه شما پرونده واقعی دارید یا دادخواست “ناخواسته” است (برای رسیدگی به آن در دادگاه بسیار پیش پا افتاده) راحت تر است.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *